Från en mor

Lilla du, vad tänker du på?

när du stirrar blint mot ett ingenting

vad känner du, när pannan rynkas så?

och du slutar märka vad som sker omkring

 

 

Om du bara kunde berätta

om du lät mig förstå

vi kunde ställa allt tillrätta

och vidare gå

 

 

Lilla du, släpp in mig i din borg

jag vill vara dig nära

föralltid dela din glädje och sorg

och dina bördor bära

 

 

Om du bara kunde berätta

om du lät mig förstå

vi kunde ställa allt tillrätta

och vidare gå

 

 

Lilla du, mitt hjärtas skatt

morgonen ska åter gry

men jag undrar så vad du drömmer inatt

när du ligger där stilla som en staty

 

 

Om du bara kunde berätta

om du lät mig förstå

vi kunde ställa allt tillrätta

och vidare gå

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0