You must be the change you want to see in the world

Det händer då och då att man hamnar i små svackor där all form av inspiration och skaparglädje helt och hållet dör ut; kvar blir oändligt tunga krav och en vilja som inte riktigt når ända fram. Även om det bara är en fas, så är det en fas jag kommer bli tvungen att göra om och göra bättre om jag inte skärper till mig i god tid.
 
Det gäller bara att finna den rätta viljan; man kan nämligen vilja hur mycket som helst, men viljan behöver en viss glöd för att kunna tränga igenom barriären av motviljor. Rent instinktivt har jag flera gånger velat be människor om hjälp, för att sedan stoppa mig själv när jag insett att den enda som kan göra något åt situationen är jag själv.
 
Med målet i sikte tänker jag fortsätta sträva mot en utbildning! Den primära orsaken till varför jag stressar upp mig över detta just nu är egentligen för att jag av erfarenhet vet att om jag står still och stampar på samma plats så kommer mitt mål komma längre bort för varje dag som går. Det är dags att jag börjar kämpa ordentligt nu om det ska bli någonting av mig!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0